Seuran esittely

Linkkejä

PTU:n uintijaosto järjestää harraste- ja kilpauintia lapsille, nuorille ja aikuisille: Vesitaiturit 4 -7–vuotiaille, Vesiralli 6 – 8-vuotiaille, Tekniikkaryhmät 8 – 18-vuotiaille, kilparyhmät kilpauintikoulusta SM-tasolle 8 – 25-vuotiaille.

PTU on urheilun yleisseura. PTU:n uintijaosto perustettiin 1984, ja varsinainen toiminta aloitettiin syksyllä 1985 Meri-Porin uimahallissa. Seura on pieni, mutta kilpauinnissa on alusta asti tähdätty huipulle. Menestystä onkin tullut Rollo- ja IKM-ikäisistä lähtien nuorten, aikuisten ja mastersien SM- ja PM-tasolle asti.

PTU-uinnin erityinen vahvuus on yksilöllisen kilpauintivalmennuksen ohella myös panostaminen nuorimpiin uimareihin. Perinteikäs Polskis-leiri seuran omille uimareille pidetään aina huhtikuussa. Nappula- ja tonttu-uinnit lisensittömille uimareille on järjestetty useasti. Yhteistyötä uinnin opetuksessa tehdään myös Meri-Porin alakoulujen kanssa.

Uintijaosto huolehtii valmentajien säännöllisestä koulutuksesta. Kaikki valmentajamme ovat suorittaneet eriasteisia valmentajatutkintoja vesipeuhulan ohjaajasta taso III:n valmentajaan. Valmennuskokemusta löytyy parilta konkarilta jo kymmeniä vuosia, ja tuoretta voimaa valmennukseen tuovat apuohjaajina toimivat seuran omat kasvatit.

Uintijaoston toiminnassa oli mukana yli 100 uimaria, parikymmentä valmentajaa, kymmenisen jaoston jäsentä sekä lukuisa joukko vanhempia ja muita uinnin ystäviä.

Tervetuloa mukaan!

Meri-Porin uimahalli